neděle 29. prosince 2013

Review: Rezistence - Veronica Roth (Divergence #2)


Název: Insurgent (Divergent #2)
Autor:  Veronica Rothová
Nakladatelství: Cooboo
Počet stran: 368
Žánr:  Dystopie (fantasy,sci-fi, román)  


Anotace

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka.

Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?


Rezistenci jsem přečetla okamžitě po přečtení  prvního dílu. Ještě že mi kamarádka půjčila rovnou dva díly. Díly tak krásně navazovaly na sebe a nemusela jsem vůbec čekat.  Bohužel na třetí díl ( Allegiant) , který má vyjít někdy začátkem roku 2014 si budu muset počkat o něco déle.  Ale hned jak vyjde okamžitě mířím do knihkupectví.
Z prvního dílu jsem byla strašně nadšená, takže jsem od druhého dílu očekávala strašně moc.  A kniha mě vůbec nezklamala. Je prostě úžasná.

italská obálka

 I tato kniha, stejně jako Divergence, má naprosto skvělou a úžasnou obálku. Musím říct, že se mi ale obálka Rezistence líbí o malinko více než obálka Divergence.  Chicago v pozadí a zajímavě řešený strom. Nádhera. Jsem ráda, že máme obálku téměř stejnou jako orginál . Ale musím říct, že i ostatní obálky nejsou vůbec špatné. Ale naše se mi líbí nejvíce.  Tohle je italská a německá obálka.
německá obálka


Teď bych řekla něco k obsahu. Poté co Tris s Tobiasem získali důležitý disk, rozhodnou se společně s Tobiasovým otcem a Trisiným bratrem Calebem hledat útočiště u Míromilovných. Ovšem zde nemůžou být také příliš dlouho, protože Sečtělí společně s jednou částí Neohrožených se nehodlají jen tak vzdát. Na Tris a Tobiase tedy číhá nebezpečí na každém rohu. Později se ocitají také u Odpadlíků i u Upřímných. Naleznou vůbec někde své útočiště? Dokáží se spojit a postavit se Sečtělým?
Musím říct, že kniha skončila velmi otevřeně a mi nezbývá nic jiného, než odpočítávat dny, kdy konečně vyjde třetí díl této trilogie- Aliance.  Ihned po přečtení a věřte, že to bude velice brzo po vydání v ČR, se můžete těšit na mou recenzi.
                                                                                                                     Teď bych ráda řekla něco k postavám. Jak už jsem psala dříve, Čtyřku si nejde nezamilovat. Je velmi odvážný, ale na druhou stranu také velmi tvrdohlavý. A to je hl. problémem ve vztahu mezi ním a Tris. Protože Tris je také velice tvrdohlavá, jejich vztah není vůbec lehký. Často, když se Tris se Čtyřkou hádali, byla jsem naštvaná a znechucená. Skoro jsem i přestala doufat, že by někdy mohli být spolu…  Ale když jsem se zamyslela, tak jsem si uvědomila, že vztahy nejsou vždy jen růžové, někdy jsou i černé a to knize dodalo na realističnosti. Říkáte si, že kniha není vůbec realistická? Myslíte si, že něco jako frakce by nikdy nemohlo existovat? Já si myslím, že možné je všechno. I přesto, že chování Tris bylo někdy poněkud zvláštní, asi pro své chování měla své důvody, možná že se to dá nějak pochopit. Ne vždy bych se rozhodla stejně jako ona, ale rozhodně se nedá říct, že by mě vytáčela. Jen jsem s ní někdy nesouhlasila. A když bychom se všichni zamysleli, zvládli bychom vůbec situaci, kterou zvládla ona? Co bychom dělaly my na jejím místě? Já myslím, že si za své jednání zaslouží náš obdiv. Neměla to lehké a já vůbec nevím, jestli bych to na jejím místě zvládla.


Ve spoustě knih postrádám trošku akci. Ale o téhle knize to nemůžu říct ani náhodou. Tato kniha je přímo nabitá dějem.  Někdy to bylo dokonce napínavé tak moc, že jsem místy zapomínala dýchat. 
Řekla bych, že druhý díl se vyrovnal prvnímu dílu. Místy mě možná nadchnul i více, ovšem většina lidí se mnou nesouhlasí, proto to budete asi muset zjistit sami.  Podle mého názoru je to ale jedna z nejlepších knih, kdy jsem četla a rozhodně stojí za to si ji přečíst.




Úryvek z knihy:


„Většina Divergentních skončí u zkoušek se dvěma výsledky. Někteří jenom s jedním. Tři nedostal ještě nikdo, protože to by musel nejdřív odmítnout obě z nabízených možností,“ pokračuje a pořád se ke mně přibližuje. Zakloním hlavu a podívám se na něj. Na všechen piercing, který se mu blyští v obličeji, do jeho prázdných očí.

,,Mí nadřízení předpokládají, že jsi skončila se dvěma výsledky. Nemyslí si, že jsi nějak zvlášť komplikovaná – jen obyčejná směska odevzdanosti a odvahy. Slepě obětavá. Nebo spíš pošetilá?“
Nakloní se blíž.
„Jen mezi náma… Osobně si myslím, žes klidně mohla skončit se třema. Patříš k těm umíněncům, kteří si odmítnou vybrat mezi dvěma jednoduchýma možnostma jenom proto, že to po nich někdo chce. Co mi k tomu řekneš?“
Vytáhnu ruku z kapsy a vymrštím se dopředu. Bodnu nožem a zavřu oči. Zátylek mám celý ulepený od potu. Otevřu oči. Eric se zhroutí k zemi – a kolem zavládne chaos.
 
 

Hodnocení :100%


 




Žádné komentáře:

Okomentovat