sobota 14. prosince 2013

Review: Dědička - Amanda Hocking (Svět Tryllů #1)

Název: Switched
Autor: Amanda Hocking
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 312
Žánr:fantasy 




 Anotace


Když bylo Wendy pouhých šest let, matka se ji pokusila zabít. Tvrdila jí, že je monstrum. O jedenáct let později se Wendy začíná obávat, že matka měla tehdy možná pravdu. Dochází jí, že asi není tím, kým si po celý život myslela, že je. Toto poznání jí pomáhá odhalit Finn Holmes. Finn, záhadný spolužák, zprvu Wendy jen neustále pozoruje. Něco na něm Wendy neskutečně přitahuje, ale zároveň děsí. S jeho pomocí se dozví i pravdu o sobě a svém životě: Jako miminko byla zaměněna s jiným dítětem, chlapcem. Ještě v šoku se Wendy vydá s Finnem za svou pravou matkou. Netuší ale, co ji tam čeká…Nový domov Wendy nutí nechat dosavadní život za sebou, zapomenout na školu jí problém nedělá, ale jak se vypořádá se ztrátou svého bratra a tety? Wendy se musí poprat se svým novým údělem a s tím, že ani u své pravé matky nenajde city, které celé dětství tak moc postrádala.


            Když jsem jednou byla v knihkupectví, strašně mě zaujala tato kniha.  Viděla jsem, že má kniha tři díly, ale říkala jsem si, že si koupím jeden díl, a když to bude dobré, koupím si další díly. Ovšem musím říct, že to byla chyba. Po přečtení prvního dílu, jsem se nemohla dočkat, kdy se dostanu do knihkupectví a koupím si i zbývající dva díly. V současné době, už mám všechny knihy přečtené a proto se můžete těšit v nejbližších dnech na recenze i o druhém a třetím dílu.


Nejprve bych chtěla říct něco o české obálce. Mě osobně teda připadá úžasná. Krásná dívka na poli vlčích máků a za ní nějaký tajemný hrad a červánky? Pampeliška s krásnou modrou oblohou?Dívka s motýly? Jeden obal lepší než druhý. A ty barvy, no prostě nádhera.  Myslím, že spousta lidí sáhne po knize i jen z důvodu, že má pěknou obálku. A myslím, že je to případ i téhle knihy.


Námět je skvělý. V poslední době můžeme v knihkupectví najít spoustu knih a sérií o upírech a andělech, ale o žádné sérii o Tryllech jsem nikdy dříve neslyšela. Toto byl také  jeden z důvodů, proč mě kniha tak zaujala a rozhodla jsem se ji koupit.
Wendy to v dětství neměla moc lehké. Co myslíte, jak by vám asi bylo, kdyby se vás pokusila zabít žena, o které byste si mysleli, že je vaše matka?  A jak by vám bylo, kdyby o vás vaše máma řekla, že nejste její dcera, že jste zrůda, která zabila jejího syna? Mě by teda moc dobře nebylo. Naštěstí má Wendy skvělého staršího bratra – Matta, který se o ni se svou tetou moc pěkně stará.  Později ovšem Wendy zjistí, že má schopnost ovlivňovat druhé lidi. Říkáte, že vy taky dokážete ovlivnit druhé? Ano, myslím, že to čas od času dokáže každý. Ovšem Wendy  má tuto schopnost mnohem silnější. Když na něco usilovně myslí, tak to ten druhý udělá za každé situace i přesto, že to vlastně udělat vůbec nechce. Jednoho dne se ve škole objeví tajemný kluk Finn a vysvětlí Wendy, že není jen tak obyčejný člověk, ale že je Tryllem, a že tady není v bezpečí. Wendy tomu přirozeně zpočátku nevěří a do Föreningu (tj. místo, kde Tryllové žijí) nechtěla vůbec odjet.  Ovšem když na ni zaútočí Wittra, tak se vše změní a Wendy posleche Finna a odjede s ním do Föreningu, kde se setká se svou pravou matkou. Ovšem Wendy si svou matku představovala poněkud jinak…


                Tato kniha dokáže zaujmout a děj plyne poměrně rychle. Hl. hrdinka je docela fajn, ovšem někdy s jejími názory nesouhlasím. Wendy to nemá v životě vůbec lehké. Jak by vám asi bylo, kdyby  se vás pokusila zabít osoba, o které jste si celou dobu mysleli, že je to vaše matka? A co kdybyste jste se poté setkali se svou vlastní matkou a ta by se k Vám nechovala o moc vlídněji?  Já bych od své matky, která mě odložila do nějaké jiné rodiny, čekala, že mě bude rozmazlovat a zahrnovat láskou, ovšem Wendina matka ji láskou tedy moc nezahrnuje. Proto se vůbec nedivím Wendy, že se chtěla vrátít zpátky za svou tetou a bratrem. Já bych to pravděpodobně také chtěla udělat.

 A co říkám na Finna? Postava Finna mě docela zaujala a líbila se mi. Nechápala jsem ovšem, jak už po několika setkáních do něj mohla být Wendy tak zamilovaná. Přišlo mi to prostě nějak moc rychlé. Ale ke konci knihy mi to už tak nepřišlo a přála jsem jim, aby jim to spolu vyšlo…
Pokud vás kniha zaujala, neváhejte a vyražte do nejbližšího knihkupectví či knihovny… Jinak jsem právě zjistila, že by měla být i tato kniha zfilmována. Ovšem nevím, jestli se na to vůbec budu dívat, protože ta herečka co bude hrát Wendy mi není vůbec sympatická a připadá mi i mnohem strarší. No nevím uvidíme...

Úkázka z knihy: „Přišel jsem, abych ti to všechno pověděl, ,“ prohlási  Finn. „Vysvětlil ti to.  Jenže normálně takhle nepostupujeme. Musel jsem někomu zatelefonovat, než jsem se za tebou vydal.  Snažil jsem se na to přijít. Proto mě to tak dlouho trvalo. Promiň.“ „Komu jsi musel zavolat? Na co ses snažil přijít?“ Ucouvla jsem od něj.„Mluvím o tom, cos dneska večer udělala Patrikovi,“ odpověděl mírně Finn. Žaludek se mi sevřel. „Nic jsem mu neudělala,“ zavrčela jsem. „Nechápu, co to meleš.“ „Vážně ne?“ Finn mě podezíravě pozoroval, jako by se ne-mohl rozhodnout, jestli  mi má věřit, nebo ne. „J-já nevím, o čem mluvíš,“ zakoktala jsem. Zamrazilo mě. A ucítila jsem slabý nával nevolnosti.



Hodnocení:  85%


Žádné komentáře:

Okomentovat