Review: Probuzení - L.J.Smith (Upíří deníky #1)

Název: The Awakening (The Vampire diares #1)
Autor: L.J.Smith
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 248
Žánr: Sci-fi, fantasy

Středoškolačka Elena je dívkou, po níž chlapci touží a které se dívky touží podobat. Jenže krásný a tajemný Stefan se zoufale snaží jejímu kouzlu odolat – stíhá ho temná minulost i vědomí, že jeho pomstychtivý bratr Damon je hrozbou pro každého, ke komu se Stefan přiblíží. Elena si brzy uvědomí, že se ocitla mezi dvěma bratry – a ve velkém nebezpečí.

O sérii Upířích deníků v poslední době slyšel snad každý. Hlavně díky seriálu, který byl podle knih natočen. Já viděla dřív několik dílů seriálu a hodně se mi zalíbil. Proto jsem sáhla i po knize, ve zvědavosti zjistit, jak moc se seriál a knížka liší.

Česká obálka se mi docela líbí. Tváře přes s hladovým výrazem sice vypadají trochu děsivě, ale líbí se mi ta jednuduchost. V porovnání s originálem se mi více líbí ta naše, ten růžový ozdobný nápis mi k té temné, pochmurné obálce přiliš nesedí.

Ná úvod chci říct, že se knížky trochu liší od seriálu. Elena je krásná a oblíbená dívka, která prožívá normální středoškolský život. Do doby než potká tajemného cizince Stefana Salvatore. Přistěhoval se do jejího města a udělá ji rozruch v citech. Je tak krásný, tajuplný a nedobytný. Čím víc ale Elenu odmítá, tím víc ji přitahuje. Stefan má ve tváři smutek, který skrývá za slunečními brýlemi. Co je příčinou jeho smutku? Proč Elenu stále odmítá? Stefan zkouší žít normálně, jeho život však nikdy normální nebude. Je totiž upír.

Oporou v Elenině životě jsou její kamarádky Bonnie a Meredith. A také Matt. Kromě Stefana ale do jejího života vstoupí i Damon. Stefanův starší a silnější bratr. Elena se totiž nápadně podobá dívce, kterou kdysi oba tak moc milovali. Jejich spor o ni skončil katastrofou a nyní, když našli její dvojnici hrozí, že jejich spor vypukne znovu.

Knížka se čte lehce a rychle. Možná je to malým formátem, možná tím, že knížka je celkem tenká. Každopádně bych seriál s knihou příliš nesrovnávala. Spousta věcí a detailů je naprosto odlišných. Já viděla dřív seriál a pak jsem během čtení stále byla překvapována věcmi, které byly v knize jinak. Po pár stranách jsem si ale zvykla a brala knížku jako úplně jiný příběh. Takže pokud jste neviděli seriál doporučuju nejdřív přečíst knížku. Jestli ale seriál znáte, pak se připravte na to, že budete během čtení mírně rozladěni, že to není stejné jako v seriálu.

Když přece jen knížku a seriál srovnám, musím říct, že se mi víc líbí seriál. Elena jako blonďatá královna střední školy, která na potkání láme srdce mi prostě nesedí. Tady přece jen dávám přednost té citlivé brunetce v podání Niny Dobrev.

Čtení prvního dílu mě tedy příliš nenadchlo, ale bylo to zřejmě mou zaujatostí díky seriálu. Musím také ale dodat, že několik posledních kapitol bylo vážně napínavé a konec úplně vybízí k tomu, abyste si pořídili další díl.

Ukázka z knihy: Hudba začala hrát pomalý tanec. Pořád ještě na ni zíral, vpíjel se do ní pohledem. Jeho zelené oči potemněly a zdivočely touhou. Najednou měla pocit, že ji každým okamžikem prudce přitiskne k sobě a tvrdě políbí. ,,Chtěla by sis zatančit?" zeptal se jemně. Hraju si s ohněm, s něčím čemu nerozumím, napadlo ji najednou. Uvědomila si, že je vyděšená. Srdce se ji prudce rozbušilo. Měla pocit, jako by ty zelené oči promlouvaly k něčemu v ní, co je skryto hluboko pod povrchem - a tato část jejího já na ni nyní křičela ,,nebezpečí!" A jakýsi instinkt, starší než celá civilizace, ji nabádal k útěku. Ani se nepohnula.

Hodnocení: 70%