Review: Eragon - Christopher Paolini (Odkaz dračích jezdců #1)

Název: Eragon (Odkaz dračích jezdců #1)
Autor: Christopher Paolini
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 489
Žánr: fantasy ( sci-fi)

Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě – Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...

Tuto knihu mi doporučila i půjčila Tessie. Když mi knihu donesla do školy, hned mě zaskočilo, že je ta kniha tak tlustá. Ale protože jsem milovník Harryho Pottera a ten bývá taky pěkně tlustý, říkala jsem si, že to mám za pár dní přečtené. Pak jsem si ale přečetla první kapitolu a nějak mě to nenadchlo, tak jsem si začala číst jiné knížky. Pokaždé jsem se k tomu na nějakou dobu vrátila, ale stále mě to moc nebavilo a zase jsem to odložila. Nakonec to dopadlo tak, že jsem si řekla, že to prostě přečtu, ale že začnu od začátku. No a když jsem se do toho konečně dala, chytlo mě to tak, že jsem to za dva nebo tři dny přečetla celé.

Obal českého vydání této knihy je úplně stejný jako obal původní. Podle mého názoru je  docela pěkný. Moc se mi také líbí, jak se na nás Safira z obálky kouká. Na mě to působí jako by vás lákala, aby jste si tu knihu přečetli, že to opravdu stojí za to. A ono to opravdu za to stojí !

Jednoho dne, když lovil Eragon v Dračích horách, stalo se něco podivného. Právě, když se chystal vystřelit na srnu, na kterou čekal už několik dní, zaduněla podivná rána. Na zem spadl podivný modrý kámen. Rána samozřejmě srny vystrašila a než stačil Eragon aspoň jednu zastřelit, srny se rozeběhly pryč. Eragon byl velmi zklamaný, že přišel o úlovek, na který čekal už několik dní. Ale když se podíval pořádně na ten modrý kámen, zarazil se. Jak může být něco tak vyleštěného a hladkého? Nejprve chtěl kámen zlostí zahodit, ale pak si řekl, že by za něj mohl pořídit aspoň nějaké jídlo, když nic neulovil a vydal se zpátky do městečka Carvahall.Tam se pokusil prodat kamínek řezníkovi, ale když mu prozradil, že kámen našel v Dračích horách, rozzuřil se a odmítl si ho vzít. Eragon šel tedy domů s prázdnou.
Později doma se stalo ale něco nečekaného. Z kamene se vylíhl malý drak. Eragon ho schoval venku v lesíku a rozhodl se, že to strýčkovi i bratranci prozradí později. Jednou když byl Eragon ve městě uviděl podivné muže - Razzaky, kteří se snažili něco dozvědět o modrém kameni. Eragon se okamžitě běžel podívat domů co se stalo se Safirou ( jeho drak) . Safira už v té době byla dost velká nato, aby ho proti jeho vůli vzala na svůj hřbet a uletěla s ním do Dračích hor. Eragon se ale velmi bál o svého strýce a proto další den letěli hned zpátky. Když se ale vrátil domů, uviděl něco strašného. Celý dům byl spálen a pod sutinami našel svého strýce celého popáleného. Sám měl odřené kůže ze Safiřiných šupin až do krve a nemohl skoro chodit. Ale okamžitě se vydal se Safirou do města. Před městem sesedl ze Safiry a snažil se odvést stýčka k tamní léčitelce.
Bohužel Eragonův strýček po několika dnech zemřel. Eragon se poté rozhodl strýčka pomstít a vydal se po stopách razzaků. Společníka mu po cestách dělá Brom- vypravěč. Brom ho po cestě cvičí, aby mohl razzaky později zabít. Ukáže se ovšem, že ne vše je takové, jak to na první pohled vypadá... .

V knize mě žádná postava nijak nezklamala, ale řekla bych, že ani nenadchla. Docela mě zaujal Brom, ale že by mě úplně nadchl, to se zase říct nedá. Rozhodně mě zaujal v tom, jak dokázal všechno zvládnout ( prozradila bych více, ale nechci spoilerovat ). Dále byl moc hodný na Eragona a opravdu se snažil ho všechno naučit, aby v krutém světě, který na něj čeká, byl schopen obstát.  Bylo to od něj velice laskavé. Ovšem v momentech, kdy odmítal prozradit Eragonovi odpovědi na jeho otázky, mě to štvalo snad stejně jako Eragona. :-D

Dále mě  zaujal osud Murtagha, kterého upřímně lituji a obdivuji. I on měl velmi těžký osud a to co všechno při něm dokázal  je úžasné. I jeho tajemství jsem ale během čtení odhalila a celou dobu jsem čekala, co na to řekne Eragon až jeho příběh zjistí. Stále se ale nějak nemůžu zbavit podezření, že ani od jednoho Eragona či Murtagha toho moc nevíme o jejich matkách. Zpočátku jsem Murtagha po té věštbě u čarodějnice, která Eragonovi prozradila, že ho zradí nějaký člen rodiny podezírala, že by to mohl být Murtagh. Říkala jsem si totiž, jak by mohl Eragona zradit jeho bratranec, který o ničem z toho co se teď děje vůbec netuší?  Já vím, že nikde nebylo řečeno, že je  Murtagh příbuzný Eragona, ale když celou dobu tajil svou minulost, napadlo mě to. Byla to jedna z mých teorií. Ale protože Murtagh několikrát Eragona zachránil, mé podezření už není tak silné. A navíc, když vím, že byla pravdivá spíše má druhá teorie ( ne úplně, ale téměř) . Ale pořád mám takový pocit, že s ním něco nehraje.

Nejkrásnější na celé knize bylo podle mého názoru přátelství Eragona s jeho dračicí Safirou. Bylo skvělé pozorovat, jak jsou ochotni pro sebe navzájem i zemřít. Takové přátelství v dnešní době jen tak nenajdeme. A já jsem jím byla okouzlena. <3

Příběh mě svým dějem strhl natolik, že jsem se od příběhu prostě nemohla odtrhnout. Sice jsem postupně všechny postavy odhalila ještě před tím, než bylo skutečně prozrazeno co jsou zač, ale i tak mě tato kniha moc bavila. Dále bych chtěla říct, že další poutavou věcí na této knize je to, že neobsahuje pouze normální lidský jazyk, ale také urgalský jazyk, jazyk trpaslíků a starověký jazyk. I když musím říct, že mě to někdy spíše štvalo, než těšilo. Když totiž čtete nějakou napínavou scénu a najednou se tam objeví hláška v cizím jazyce a vy musíte složitě otáčet stránky až nakonec, úplně ztratíte to napětí, které jste zrovna v dané chvíli měli.

Ale jinak byla knížka naprosto okouzlující. Tato kniha patří mezi nejprodávanější fantasy knihy po celém světě a pokud máte tento žánr rádi tak jako já, rozhodně byste si tuto knihu měli přečíst.
Stejně jako většina populárních fantasy knížek, i tato byla zfilmována. Ale podle kritiků se nejedná o příliš dobrý film, já osobně nevím, ještě jsem se na film nestihla podívat. Doufám, že mě film moc nezklame, i když po těch recenzích od něj neočekávám skoro nic.

Ještě bych chtěla říci, že tato kniha je něčím výjimečná. Christopher Paolini tuto knihu totiž napsal v době, kdy měl teprve patnáct let ! No není to obdivuhodné ? Já mu tedy skládám obrovskou poklonu, toto bych já asi nikdy nenapsala a v patnácti už vůbec ne. :-)

Dále bych chtěla dodat, že se jedná o tetralogii. Dalšími díly jsou Eldest, Brising a Inheriance. A ty rozhodně hodlám přečíst. :)

Ukázka:
,, Co to bylo za jezdce, kterému patřil Zar´roc?´´
..Byl to silný bojovník,´´ řekl Brom. ,, ve své době velmi obávaný a velmi mocný´´
,,Jak se jmenoval?´´
,,To ti neřeknu, nechci tě nechávat v nevědomosti, to zdaleka ne, ale jisté věci je bezpečnější nevědět, zbytečně by tě rozrušovaly. Nemám důvod tě takovými věcmi znepokojovat, dokud nebudeě mít čas a sílu se s nimi vypořádat. Chci tě jenom chránit před těmi, kdo by tě chtěli využít ke zlým záměrům.´´
Eragon na něj upřeně hleděl. ,, Víš co? Myslím si, že prostě jenom rád mluvíš v hádankách. Mám sto chutí tě opustit , bych se jimi nemusel zatěžovat. Pokud chceš něco říct, tak to řekni, nechoď kolem horké kaše a nepoužívej mlhavé fráze!´´
,,Klid, všechno se časem dozvíš,´´ řekl laskavě Brom.

Hodnocení: 87%