pátek 31. ledna 2014

Review: Město z popela - Cassandra Clare (Nástroje smrti #2)

Název: City of ash (Mortal instruments #2)
Autor: Cassandra Clare
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 400
Žánr: fantasy

Anotace 


Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly?
Kdyby se Clary obrátila ke světu lovců stínů zády, mohla by trávit víc času se svým nejlepším kamarádem Simonem, ze kterého se postupně stává něco víc než jen kamarád. Lovci stínů ji však nehodlají nechat odejít, obzvláště její pohledný, avšak nesnesitelný znovunalezený bratr Jace. Navíc jediný způsob, jak by mohla Clary pomoci své matce, je najít Valentýna, ničemného a nejspíš šíleného lovce stínů, který je zároveň jejím otcem.
V druhém díle napínavé trilogie autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.

Protože první díl skončil tak napínavě a já jsem si půjčila z knihovny rovnou oba dva díly nebránilo mi nic v tom, abych hned začala číst i druhý díl této báječné série Nástrojů smrti. Tento díl se mi zdál dokonce lepší než první díl a stejně jako v Městě kostí mě leccos  překvapilo.


Musím říct, že mě originální obálka nijak neuchvátila. Ale aspoň že má to první vydání v češtině stejnou obálku jako originál a ne zase něco tak katastrofálního jako minule. Ráda bych také řekla, že jsem strašně vděčná za obálku, která je úplně  nahoře. Moc se mi totiž líbí. Mám ráda velkoměsta a k názvu knihy se tato obálka docela hodí. Dále se mi líbí to orámování, bez něj by to totiž nebylo ono.


Další krásnou obálkou je určitě ta prostřední - fanouškovská. Ze všech obálek co jsem viděla bych řekla, že se tahle hodí ke knize nejvíce. Škoda jen, že kniha s touto obálkou neexistuje. Vlevo od fanouškovské obálky můžeme vidět anglicko- australskou  obálku, vpravo pak obálku německou.


OBSAHUJE SPOILERY NA MĚSTO Z KOSTÍ!!!

Když jsem dočetla první díl, byla jsem strašně nadšená. Druhý díl už jsem měla půjčený a tak mi nic nebránilo ve čtení.

Kniha začíná příjezdem Alecovy a Isabelliny matky, která se nezachová zrovna moc pěkně - bojí se, že by Jace mohl Valnetýnovi pomáhat a vyhodí ho z domu. Později se sice dozvíme, že to udělala jen proto, aby Jace ochránila před inkvizitorkou, ale i tak mě to dost zaskočilo. Přece jen Jace celou dobu nevěděl, že je Valentýn jeho otec a no podle mého názoru je Jace dost česný a nikdy by svou rodinu nevystavil zbytečnému nebezpečí. A to by přece měla paní Lightwoodová měla vědět, když ho tak dlouho vychovávala.

S příjezdem inkvizitorky to ale Jace opravdu nemá vůbec jednoduché. Musí být podroben výslechu ovšem předtím je na noc zavřen ve sklepě v Tichém městě. Bohužel ani strážci Tichého města nejsou neporazitelní jak si všichni mysleli a když na ně v noci Valentýn se svými démony zaútočí podlehnou jim. Naštěstí se zde objeví Krasomil Pohroma a nabídne se, že do výslechu může zůstat Jace u něj. Valentýn mezitím shromažďuje pomocí kouzelného meče armádu démonů pomocí které chce porazit a zabít všechny lovce stínů. Dokáží je lovci stínů porazit?

Vztah Clary a Jace na tom zpočátku není příliš dobře. Jsou to přece sourozenci, takže by k sobě jinou lásku než sourozeneckou cítit neměli. Bohužel tomu tak ale není, a oni jeden druhého opravdu milují. Jejich vztah je proto stále velmi komplikovaný. A když se konečně odhodlá Clary na konci knihy otevřít své srdce a odhalit Jaceovi své city, nedopadne to zrovna podle jejího očekávání...

Clary v druhém díle působí trochu vyspěleji a moudřeji. Na druhou stranu mě fakt udivovalo, že přestože je její maminka v nemocnici, dívá na filmy se Simonem jakoby se nic nestalo. Kdyby byla má maminka v nemocnici, byla bych u její postele celé dny, ale Clary pravděpodobně ne. Já vím, že měla ušlechtilý cíl ji zachránit jiným způsobem, tedy bojem s Valentýnem, ale i tak si mohla udělat pro svou maminku více času. I když chápu, že autorce šlo především o akci a napětí.


Už v prvním díle se mi moc líbila postava Luka. No a po přečtení tohoto dílu ho mám samozřejmě ještě raději. Stejně si ale myslím, že ho Clařina maminka Luka také miluje a Luke se brzo dočká toho, na co čekal celý život - tedy pokud se samozřejmě probere. Ale já pevně věřím, že ano.

Přesto, že mě tato kniha nedokázala tak překvapit jako první díl, i zde se našlo pár zajímavých a z mého pohledu neočekávaných pasáží. Například víly pro mě vždycky byly jen hodné a nevinné. Pro vás ne?

Kdyby nebylo  té nedotažené závěrečné bitvy, dala bych knize  100%. Ale protože ta mě dost zklamala, plný počet této knize dát nemůžu. Ale protože jsem dala prvnímu dílu 90% a druhý díl se mi zdál lepší musím dát více. Takže 92%.  :-)

Pokud jste tuto knihu četli, tak určitě víte, že první díl už byl zfilmovaný. Po počátečním neúspěchu prvního dílu si dali filmaři pauzu, ale v tomto roce by měli film natočit. To ale bohužel neznamená, že bude film v roce 2014 v kinech... No tak snad v roce 2015 :-) Ale tak to si ještě ,,chvilku´´počkáme.

Na závěr bych chtěla říci, že tuto knihu doporučuji všem, kteří mají rádi knihy plné fantazie a akce.
A to, že někteří lidi nemají autorku rádi a nevěří ji, že tuto sérii napsala ona vůbec neřešte... Ať je to jakkoli kniha je úžasná a mě je docela jedno kdo knihu napsal.

Ukázka z knihy:

ukázku doplním později ( knížku jsem už vrátila do knihovny, ale kamarádka mi určitě knížku donese do školy a já něco najdu :)


Hodnocení: 92%









Žádné komentáře:

Okomentovat