středa 8. ledna 2014

Review : Muka - Lauren Kate ( Andělé #2)

Název: Torment ( Angels #2)
Autor: Lauren Kate
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 328
Žánr: fantasy (román)


Anotace

Nebezpečné, vzrušující a tajemné romantické dobrodružství Padlých andělů pokračuje v knize Muka. Druhou část série, ve které láska nikdy neumírá, napsala opět Lauren Kateová.
Luce prožívá peklo na zemi. Trvalo dlouho, než našla svou pravou lásku, padlého anděla Daniela. Ten teď tvrdí, že ji musí opustit. Jeho úkolem je jít a bojovat proti Vyhnancům, nesmrtelným, kteří Luce usilují o život. Daniel ji ukryje ve škole na skalnatém kalifornském pobřeží. Jejími spolužáky jsou nezvykle nadaní studenti – Nefilim, potomci padlých andělů a lidí. A Daniel odchází hledat nesmrtelné… Luce se ve škole konečně dozví, co jsou ony záhadné stíny, které vídá od dětství, a jak může s jejich pomocí nahlédnout do minulých životů. Ale čím více se rozšiřují její znalosti, tím víc podezřívá Daniela, že jí neprozradil všechno. Něco skrývá, něco nebezpečného. A co když jí lhal o minulosti? Luce začne mít podezření, že ve skutečnosti je její osud jiný. Předurčeným vyvoleným nemusí být právě Daniel.




Knihu  a celou tuto sérii jsem si vybrala hned z několika důvodů. Za prvé, tyto knihy mají naprosto úžasné obálky, za druhé o této sérii jsem toho strašně moc slyšela a všichni ji moc vychvalovali a za třetí, první díl byl prostě skvělý. Neodolala jsem a i když jsem se měla učit chemii, začala jsem číst. A kniha se mi strašně líbila.


Jak už jsem řekla (nebo spíše napsala)  :-D, obálka této knihy se mi moc líbí. I když musím přiznat, že první a čtvrtý díl má asi obálku hezčí. Snažila jsem se najít jiné obálky této knihy, ale žádné jsem nenašla.. asi všichni usoudili, že je originální obálka krásná natolik, že se nemusí nijak předělávat. Což je samozřejmě dobře :-)

Muka jsou druhým dílem série Andělé. Proto odstavce z dějem knihy můžou obsahovat spoilery k prvnímu dílu série - Pádu.

Jak jsme se mohli dozvědět na konci prvního dílu, na světě nejsou jenom dobří andělé.. Existují totiž i andělé, kteří si místo nebe vybrali peklo,  a pak jsou tu také andělé, kterým bylo zapovězeno nebe i peklo... Jsou to andělé, kteří jsou nuceni žít navěky na zemi. A kteří se právě snaží najít Lucindu a získat jí na svou stranu. Proč se o to vyhnanci snaží? Nevím, ale já doufám, že se to později dovíme.



Když skončil boj na hřbitově ve škole Meče a Kříže, usoudil Daniel, že ve škole Meče a kříže už nebude Luce v bezpečí. Rozhodl se tedy poslat Lucindu na jinou školu. Školu, která by Luce zajistila potřebné bezpečí. A podle jeho názoru, bude Lucinda v bezpečí na škole na opačné straně Spojených států amerických - na  Pobřežní akademii v Kalifornii. Tato škola je totiž zabezpečená kouzly, protože zde studují  kromě obyčejných lidí, také nefilimové.
Říkáte si, kdo jsou ti tajuplní nefilimové? Nefilimové jsou potomci smrtelníků a andělů. Na Pobřežní akademii mají zvláštní třídu a ve škole mají velmi vysoké postavení. A hádejte kdo v této speciální třídě vyučuje? Anděl a démon... Zajímavá dvojice co? :-)

Pro Luce není vůbec lehké žít společně s nefilimy, kteří navíc mají určité magické schopnosti, když je ona sama pouze obyčejný člověk? Nebo snad není? Co my víme...
Ale postupně nachází i v této škole několik kamarádů, kteří by pro ni udělali téměr cokoliv... Tedy hlavně Miles. Zpočátku jsou s Luce jen kamarádi, ale hned  mi bylo jasné, že Miles k Luce cítí mnohem více než jen kamarádství. Vydrží i toto láska Daniela a Lucindy? Proč neříká Daniel Luce všechno? Co jí tají?


Na obrázku můžete vidět pivoňku, která je v knize něco jako symbol lásky Daniela a Luce.

Musím říct, že i když stojím na straně Daniela, v této knize mě docela zklamal. Když jsem četla o tom, co udělal Daniel Luce ( nechci spoilerovat) byla jsem opravdu zklamaná. Jak jí to jen mohl udělat?  Vždyť tolikrát přežil její smrt. Vždyť ji miloval. Ale když jsem se později zamyslela, jaké to pro něj asi muselo být, když mu jeho životní láska neustále umírala a on byl odsouzen k tomu, aby žil a trpěl při její smrti? Já bych to nikdy v životě nezvládla. Kdyby přede mnou má láska umírala, byla bych tak zoufalá. Myslím, že párkrát bych to snad i zvládla, ale tolikrát co Danil určitě ne. Nemůžu jinak, ale musím za tohle Daniela obdivovat. Proto ho mám tak ráda. Je silný a odvážný. Je krásný a Luce miluje. Co více si ještě přát?


Teď k Lucindě. Musím říct, že i ta mě v některých částech knihy opravdu štvala. Proč to Danielovi prostě nemohla říct? Proč neustále porušovala Danielovy rady? Vždyť ji jen chtěl udržet v bezpečí. Proč se nemohla svou minulost pokusit odhalit nějak jinak? Luce je strašně tvrdohlavá, opravdu by mohla aspoň někdy někoho poslechnout.
Musím přiznat, že její rozhodnutí na konci knihy chápu, dalo se očekávat po tom co Daniel neustále mlžil a nehodlal ji nic prozradit. I když bych se v mnohém rozhodla jinak než ona, v tomhle bych se rozhodla stejně. Nesnáším, když mi někdo neříká pravdu nebo mi raději neřekne vůbec nic...



V tomto dílu mě také překvapila dvojice anděl x démon. Opravdu spolu můžou tak v pohodě vycházet? Je mezi anděly a démony opravdu takový rozdíl jak si všichni myslí, nebo nejsou démoni tak špatní jak si všichni myslí? Doufám, že se vše objasní co nejdříve. Já jsem si třeba Steva i Cama docela oblíbila a myslím si, že si jen vybrali špatnou stranu... Podle mě nejsou až tak špatní.

Na knize se mi moc líbí její námět. Tomu já říkám osudová láska.

Ovšem ne vše se mi na této knize líbí. Tak například se o této knize moc nedá  říct, že by byla nějak akční. Jediná akce, která je bohužel až na konci knihy, se mi zdála docela krátká na to, že jinak kniha moc akce neměla. Kniha se totiž zaměřovala celou dobu spíše na city, což samozřejmě není špatně, ale více akce by neuškodilo.

Další věc, která se mi moc nelíbí je to, že jsem opět odhadla, kdo na Pobřežní akademii zrádcem. Snad budou další díly méně předvídatelné.  Ale i přesto, zde bylo několik momentů, které bych rozhodně nečekala.

Třetí díl už mám rozečtený a zatím se mi líbí nejvíce z celé série. Proto pokud jste tuto sérii ještě nečetli a máte rádi fantasy neváhejte a tuto knihu si přečtěte. Rozhodně to stojí za to...



Ukázka z knihy:

Při západu slunce Luce kráčela po skalnaté pláži. Venku byla zima. Ještě chladněji jí ale bylo, když se dostala blíž k vodě. Ve chvíli, kdy poslední paprsky světla tančili nad tenkou hranou mraku, byl oceán zbarven do oranžové, růžové a pastelově modré. Klidné moře, které se před ní táhlo, vypadalo jako cesta do Nebe.
...
Luce nenáviděla, že se s Danielem stále hádá. Ta hádka na pláži, kvůli jejím odbarveným vlasům jí připomněla příběh Callie. Připadalo jí to, jako záminka k hádce, kvůli něčemu většímu. Věděla, že je na cestě mnohem ošklivější hádka.
Opřela se proti větru a uvědomila si, že se sem vlastně přišla pokusit zjistit, co se tu noc pokazilo. Jako idiot hledala nějaké znamení ve vodě nebo nějaký záchytný bod na sopečné skále. Dívala se kamkoliv, jen ne do svého nitra. Protože to, co bylo uvnitř Luce, byla jen obrovská záhada, která se týkala její minulosti.




Hodnocení: 80%






1 komentář:

  1. Ted´ to mám doma a chystám se číst :D jsem zvědavá na pokračování :D

    OdpovědětVymazat