Review: Eldest - Christopher Paolini (Odkaz dračích jezdců #2)

Název: Eldest
Autor: Christopher Paolini
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 657
Žánr: fantasy

Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ... Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou...
První díl této série mě zaujal natolik, že jsem okamžitě sáhla i po dílu druhém. A nelituji toho. Tato kniha je opravdu úžasná a všem milovníkům fantasy ji vřele doporučuji.

Nejdříve k obálkám. Opět je naše obálka úplně stejná jako originální.  Jaký názor máte na tuto obálku vy? Mě se tato obálka moc nelíbí, hlavně protože drak na této obálce už nemá takový krásný pohled, který by lákal k přečtení knihy jako měla Safira na obálce Eragona. Tento drak je jiný a má spíš pohled varovný, jako by nás varoval, že to ani tentokrát nebude mít Eragon vůbec lehké a musíme očekávat, že se dostane znova do spoustu nebezpečných situací.

Teď bych ráda řekla něco málo k obsahu.
Po obrovské bitvě ve Farthen Duru se vydává král Vardenů -  Ažihad společně s Dvojčaty a Murthaghem vystopovat zbytky urgalů, kteří předtím uprchli do tunelů pod Farthen Durem. Bohužel na ně ale na zpáteční cestě zaútočí další urgalové a Ažihad umírá.  Dvojčata a Murthag  beze stopy zmizí .
Eragon, který v bitvě se stínem Durzou utržil velkou ránu na zádech si uvědomuje, že bez výcviku by se daleko nedostal a proto se vydává společně s Orikem a Aryou do Ellesméry , kde se také setkává se Zdravým mrzákem. Co zajímavého se od něj Eragon dozví...? A co dalšího se během jeho pobytu stane? Přečtěte si tuto knihu a všechno zjistíte!

V této knize ale  není zachycen pouze osud Eragona, ale také osud Eragonova bratrance Rorana, který vás opravdu zaujme a  také osud krásné Nasuady. Toto je jedna z věcí, která mě na knize hodně zaujala. Moc se mi líbilo, že se střídaly dějové linie, protože někdy byl příběh Eragona poněkud zdlouhavý, takže nová dějová linie a napínavý příběh Rorana povzbudily čtenáře k dalšímu čtení.

Osud Eragona už jsem zhruba vylíčila, tak teď bych řekla něco k osudu Rorana.

Roran to nemá vůbec lehké. Musí se totiž vypořádat s  krutým osudem. Na tuto malou vesničku totiž zaútočili razakové.  Jak se z toho asi Roran dostane? Co všechno udělá pro záchranu sebe, své milé Katriny a ostatních obyvatel Carvahallu? Přežije běsnění razaků aspoň někdo?  Doufejme že ano. :-) Ještě jsem vás nenavnadila? Tak to byste měli číst dále...

V této knize už není Eragon chlapcem z vesnice, ale je to  opravdu silný a udatný bojovník. Postupně se smířil se svým osudem, který si sice nevybral, ale nemá na vybranou a vyhnout se mu prostě nejde.
Po prvním dílu jsem neměla žádnou příliš oblíbenou postavu, ale nyní se mi začíná Eragon líbit čím dál více.

Další úžasná a skvělá postava byla rozhodně postava Rorana. Roran mě zaujal už v prvním dílu, tehdy mě na něm upoutala hlavně jeho láska ke Katrině kvůli které se nebál ani postavit nepřátelskému řezníkovi Slounovi. Nyní se dozvídáme, že Katrina není jediný člověk, za kterého je Roran ochotný bojovat na život i na smrt, i když mu osud není příliš nakloněn. Na Roranovi se mi moc líbí jeho statečnost, neohroženost, víra v lepší budoucnost a upřímnost. Pravděpodobně je to má nejoblíbenější postava z této série.

Moc se mi také líbilo, jak bylo vylíčeno přátelství Eragona se Safirou. Ti dva jsou rozhodně nejlepší přátelé, kteří si navzájem mohou svěřit jakékoli tajemstvím a nemusí mít obavu, že by u toho druhého nebylo v bezpečí. Krásné bylo také to, že když Eragonovi nebylo zrovna nejlépe, Safira byla ochotna udělat cokoli proto, aby jeho utrpení aspoň zmírnila. Opravdu nádhera, tak by to v přátelství mělo fungovat. Ovšem kniha není jenom o přátelství. Postupně zjišťujeme, že Eragon i Safira už dospěli do takového věku, kdy by svůj život rádi sdíleli nejen se svými kamarády, ale také se svými druhy...

Dalším pozitivem je pro mě vylíčení Ellesméry. Tímto mě autor naprosto dostal a okouzlil a kdybych mohla, rozhodně bych chtěla někdy Ellesméru vidět. Musí to tam být prostě úžasné, kouzelné...

Jediná věc, která mě na této knize trošičku zklamala, bylo, že všichni v recenzích psali, jak je ten konec neočekávaný a tak. Bohužel musím říci, že já jsem si byla téměř jistá, že to skončí tak jak to skončilo. Žádné překvapení to pro mě tedy nebylo. I tak se mi ale tato kniha líbila a už se těším na čtení dalšího dílu - Brisinger. :-)

Takže doufám, že jsem vás přesvědčila a i tuto knihu si stejně jako první díl určitě rádi přečtete. Mě se kniha moc líbila a všem ji moc doporučuji.

Ukázka z knihy:

Tři dny. Uplynuly tři dny od chvíle, kdy zabil Durzu. Od chvíle, kdy mu lidé začali říkat Stínovrah, od chvíle kdy mu zbytky černokněžníkova vědomí ochromily mysl a kdy ho zachránil tajemný Togira Ikonoka - Zdravý mrzák.

Nikomu o svém vidění neřekl, jenom Safiře. Boj s Durzou a temnymi duchy, kteři ho ovládali, Eragona změnil. Nebyl si ovšem zatím jistý, zda k lepšímu nebo k horšímu.  Cítíl se zranitelný, jako by měl každý nečekaný otřes roztříštit jeho vyléčené tělo a vědomí.

Hodnocení: 85%