sobota 1. února 2014

Review: Modrá je barva nočních děsů - Laurie Faria Stolarz (Modrá je barva nočních děsů #1)

Název: Blue is for nightmares (Blue is for nightmares #1)
Autor: Laurie Faria Stolarz
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 198
Žánr: fantasy, horor

Anotace

Stacey skrývá hodně tajemství - city k Chadovi, který je pořád tak trochu kluk její nejlepší kamarádky, kouzla a čáry, jež v ní dřímají a které ji naučila probouzet její babička, a noční můry, sny, které předpovídají strašnou a děsivou budoucnost. Stacey se v sobě snaží najít dostatek odvahy, aby jimi prošla až do konce a pochopila jejich poselství. Zdá se totiž, že její spolubydlící a kamarádce hrozí velké nebezpečí.

Obálka je jeden z hlavních důvodů, proč jsem si knížku vybrala. Působí na mě tajemným, možná i uklidňujícím dojmem, díky modrému plameni stoupajícímu ze svíčky. Hodně se mi líbí taky nápisy na obálce, které nejsou na první pohled vidět. Hlavně mě ale zaujal název knihy, který působí tak trochu hororově, ale zajímavě. 


Stacey je normální středoškolačka, je tak trochu zamilovaná a bydlí na koleji se svou nejlepší kamarádkou Dreou. Stacey má každou noc sny. Hrozné noční můry, ve kterých slyší křičet právě Dreu. Stacey ví, že její kamarádce hrozí velké nebezpečí. Jak ji o tom ale přesvědčit?

Staceyina babička dokázala pomocí snů předpovídat budoucnost, uměla různá zaklínadla a rituály a tohle umění se snažila probudit i ve své vnučce. Stacey se snaží hrůzných snů zbavit, zapaluje spoustu svíček, pronáší různá zaklínadla, ale neúspěšně. Sny se jí neustále vracejí a jsou také dost nepříjemné, zvlášť když po jedné takové noci Stacey zjistí, že se u snů počůrává. Ve svých nočních můrách vždy cítí pach hlíny, vidí nějakého muže, který na ni volá a slyší křičet svou kamarádku. Stacey ale ví, že tyhle sny jsou něco jako předzvěst. Jakmile poví Dree o svých snech a obavách, nejdříve ji nevěří. Pak ale začne Dreu obtěžovat neznámý kluk po telefonu a začne Staceyiny obavy brát vážně. Společně s další kamarádkou Amber se Stacey rozhodne Dreu ochránit za každou cenu. 

Stacey má ale ještě další problém. Tím je Chad. Bývalý Drein kluk, se kterým se asi třikrát rozešli a zase dali dohromady, je tak strašně milý a krásný a Stacey je do něj hrozně zamilovaná. Jen to tají před Dreou, protože to vypadá, že by chtěla Chada zpátky.

Po pár dnech se začíná napětí stupňovat, Dree začnou chodit podivné balíčky s liliemi a se vzkazy o nadcházející schůzce. Navíc není jediná, koho ten tajemný mladík obtěžuje. Dreina největší nepřítelkyně Veronica, která je vždy nepříjemná a chová se namyšleně, je nucena spojit se se Stacey, Dreou a Amber, aby se navzájem ochránily. Kdo je ten tajemný "úchyl" a co od Drey vlastně chce? Podaří se Stacey pomocí babiččiných zaklínadel a svých snů zjistit, co se vlastně stane?

Knížka je jednoduchá, děj bez složitých zápletek a postavy, které si buď oblíbíte nebo ne. Neměla jsem nějaká přílišná očekávání, takže jsem nebyla zklamaná ani nijak ohromená. Knížku bych nejspíš označila za takové oddechové čtení, i když podle žánru by mělo jít o horor nebo fantasy. Já bych ji zařadila spíše do krimi, kde je magie jako bonus. 

Postavy jsou jednoduché, ne příliš propracované. U mě tady na celé čáře vedla Amber, která celému ději dodávala trochu šmrnc. Jinak takové nemastné, neslané. Navíc se tady objevil klasický milostný trojúhelník, tentokrát ale ve spojení holka, holka, kluk, což je spíše netradiční. Popravdě se moc nedá mluvit o nějaké lásce, měla jsem pocit, že postavy emoce příliš nevyjadřují.

Abych to shrnula, většina knížky byla sice napínavá, se mnou to ale moc nehnulo. Konec je velké odhalení a překvapení to pro mě opravdu bylo. Celkově se mi konec hodně líbil. Zbytek knížky ale spíš takové odpočinkové čtení na jedno odpoledne. Dávám ale plusové body za spoustu vtipných hlášek, z nichž většina patřila právě Amber. Modrá je prvním dílem v sérii, druhý díl avšak nenavazuje přímo, takže se kniha na první pohled tváří jako jednodílná a nenutí vás násilně k přečtení druhého dílu, což považuju za plus. Modrá tedy pro mě nebyla úplně šálek kávy, přesto bych ji ale neodsoudila.

Ukázka z knihy: Veronika se podívá na Dreu, jako by si jí teprve teď všimla. ,,Máš strach?" ,,Šílenej. Mám pocit, že mě někdo sleduje. Je to, jako bych si ani sama nemohla zajít do kavárny nebo do sprchy." ,,Tak tenhle pocit znám", přisvědčí Veronika. ,,Příjde mi, že ti nejsem v bezpečí." ,,Upřímně řečeno mám chuť odjet na chvíli domů." Drea vytrhne Amber z ruky nádobku s čokoládou, nasype si čokoládový prášek na dlaň a zbytkem nehtu si ho nandá do pusy.

Hodnocení: 60%





Žádné komentáře:

Okomentovat