neděle 23. března 2014

Review: Dívka z nočních můr (Anna #2) - Kendare Blake

Název: Girl of nightmares (Anna #2)
Autor: Kendare Blake
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 336
Žánr: fantasy, horor, thriller

Anotace

Uběhly už celé měsíce od chvíle, kdy přízračná Anna Korlovová otevřela dveře do pekla ve svém sklepě a zmizela v něm, ale lovec duchů Cas Lowood to nemůže překonat.
Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít — a netoulal se jen světem jako polomrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval.
Vidí teď Annu všude, někdy ve vidinách a někdy v nočních můrách. Ale je tu něco zneklidňujícího — nejsou to jenom sny. Zdá se, že Anna prožívá muka. Kdykoliv se objeví, je trýzněna stále novými a pokaždé hrůznějšími způsoby.
Cas neví, co se s ní stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že ať už se jí děje cokoliv, nezaslouží si to. Anna nejednou zachránila Case a je na čase, aby jí oplatil laskavost.


Obálka druhého dílu série Anny se mi líbí ještě víc než toho prvního. Je to dokonalost, krása. Sytě rudá, která značí peklo a uprostřed Anna, která jako by nás lákala, ať se ponoříme do pokračování příběhu spolu s ní. 

Může obsahovat spoilery na první díl! 

Už uběhla nějaká doba, co Anna otevřela bránu do pekla, aby tak zachránila Case před masožravou stvůrou. Cas si chvíli myslel, že Anna je tam, kde patří. Že její duše konečně našla klid. Jenže Cas vidí všude Annu - ve snech, myšlenkách. Slyší její smích, hlas i křik. Neví, co se děje, přestože mu jeho přátelé říkají, aby to nechal být, Cas to nedokáže. Ví, že s Annou se něco děje a že se s ním Anna snaží spojit. Někdo Annu krutě mučí a Cas nedokáže s tímhle vědomím prostě být.

Když se rozhodne s pomocí svých kamarádů Thomase a Carmel s Annou spojit, Anna jim prozradí, že se skutečně dostala do pekla, kde vládne krutý obeahman, který Annu mučí stále krutějšími způsoby. Ještě předtím, než se okno, pomocí něhož se s Annou spojili, uzavře, vysloví Anna prosbu, aby ji Cas zachránil. Cas ví, že Annu miluje a rozhodne se podstoupit to největší riziko, aby ji přivedl zpět z druhé strany. 

Rozhodne se obrátit na rodinného přítele Gideona, který mu řekne o tajemném Řádu černé dýky, který uctívá jeho i athame jako božstvo. Cas se s pomocí Řádu i Gideona připravuje na přechod na onen svět. Aby se tam však dostal, musí skoro zemřít...

Abych byla upřímná, z jedničky jsem příliš odvázaná nebyla. A dvojka můj postoj nijak nezměnila. Od knihy jsem ani moc neočekávala, takže se nedá říct, že bych byla nějak zklamaná. Bylo to spíš jen takové povídání, pro mě oddechové čtení. Přestože se kniha řadí do žánru horor, na nic strašidelného jsem opět nenarazila. Možná, že pro někoho by mohly být šokující popisy hnijících, rozpadajících se mrtvol, se kterými tady autorka opravdu nešetřila. Co ale beru jako plus, je změna prostředí a přidání nových postav. I když se děj chvílema snažil o akčnost, ve mě to nic moc nevzbuzovalo. A je velká škoda, že tady toho strašidelna bylo ještě míň. 

Cas se oproti prvnímu dílu trošku změnil, z toho neohroženého bojovníka s nožem v ruce se stal fňukající kluk odhodlaný zachránit svoji holku. Trošičku mě to zklamalo, ale na druhou stranu projevil o trochu víc citu a emocí než v jedničce. Na nervy mi ale lezla Carmel. Pořád měla připomínky a pořád se jí něco nelíbilo. Chudák Thomas. 

Kdybych měla oba díly srovnat, asi bych nevěděla, který z dílu byl lepší nebo horší. Jsou oba na stejné úrovni, nijak mě neoslnily ani nezklamaly. Co se mi ale v Dívce z nočních můr líbilo víc, byl vztah mezi Casem a Annou, který se od posledně hodně rozvinul. Nejdřív jsem myslela, že tím, že Anna skončila v pekle jejich vztah skončí nebo se nějak změní, ale Cas dokázal, že tuhle mrtvou nemrtvou dívku miluje tak, že by za její záchranu položil vlastní život. Ona zachránila ten jeho, tak teď je čas, aby jí to oplatil. Jak romantické. Takže pokud hledáte nenásilný příběh, romantický s nádechem (sice slabým) duchovna, mohla by se vám série Anna líbit. 

Ukázka z knihy: ,,Anno", oslovím ji tentokrát hlasitěji. ,,Nejsi tady," řekne se sklopeným zrakem. Hrudí se mi rozlije úleva, v břiše cítím uvolnění. Slyší mě. Tak to je něco. ,,Ani ty tady nejsi." odpovím. Pohled na ni. Ta síla. Nic z toho jsem nezapoměl, ale stejně jsem ohromen. Přikrčí se jako prskající kočka v sebeobraně. ,,Jsi jenom v mých představách," namítne. Zní jako já, přesně jako já. Pohlédnu na Thomase, který udržuje rytmus úderů do bubínku a svého dechu. Kolem límečku se mu vytvořil tmavý kruh. Z toho vypětí mu po tváři stékají potůčky potu. Asi už nemáme moc času. 

Hodnocení: 70%




1 komentář:

  1. Přiznám se, že mě druhý díl Anny trochu zklamal. Byly tam skvělé scény /hlavně les sebevrahů/, ale zbytek mi přišel o něco utahanější a méně poutavý než jednička (která mi narozdíl od tebe vážně sedla :) ). Jsem docela ráda, že to není trilogie :)

    Ale souhlasím v tom, že vztah mezi Cassem a Annou byl pěkně zpracovaný.

    OdpovědětVymazat