neděle 4. května 2014

Minireview: Temné dny - Andrea Cremer (Smečka #0.5)

Název: Shadow days (Nightshade #0.5)
Autor: Andrea Cremer
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 80
Žánr: fantasy



Rozhodla jsem se pro krátké shrnutí novely k sérii Smečka. Tuhle sérii jsem si oblíbila hned napoprvé, přečetla jsem zatím jeden díl a novela Temné dny ještě víc umocnila moji oblibu v tuto vlkodlačí sérii.
Bohužel tato novela zatím neexistuje v pevné formě, ale můžete si ji stáhnout kdekoliv na internetu.
Novela zachycuje dění v Shayově životě těsně předtím, než se se strýcem odstěhuje do Vailu a jeho pobyt zde až do setkání s vlkodlačicí Callou. Shayův strýc Bosque nechá synovce samotného v obrovské starožitné vile, kde se však dějí záhadné věci. Zvláštní zvuky, strašidelné sochy a tajemná zamčená knihovna. Jaká tajemství skrývá tenhle starý dům a Bosque?


Příběh byl jak akční tak i vtipný a já si jej okamžitě oblíbila. Jsou zde dobře vyjádřeny Shayovy myšlenky, pocity i obavy a celé dílo je vůbec postavené na emocích a strachu. A co víc, při čtení Smečky jsem byla jednoznačně na straně Rena, tedy něco jako Shayova soka. Shaye jsem vůbec neměla ráda. Ale po přečtení Temných dnů jsem si k němu nakonec našla cestu a dokázala pochopit jeho chování. Navíc se tady objevuje hodně napínavých momentů, až mi někdy připomínala horor a mě běhal mráz po zádech. Taky jsem zde ocenila výskyt ironických poznámek. Takže palec nahoru za tuhle krátkou novelu, která mi čtení série Smečka příjemně osvěžila. Pokud jste Smečku četli, určitě se dejte i do přečtení Temných dnů, protože vám to pomůže některé věci odhalit, nebo třeba ukázat jiný pohled na Shaye a Bosque.

Ukázka z knihy: Promnul jsem si slepené oči. Než jsem se stačil ovládnout, uklouzlo mi sprosté slovo, to když jsem uviděl monstrum, před nímž jsme zastavili. Strýc se zasmál. ,,Působivé, že?" Nepoužil bych zrovna tenhle výraz. Auto stálo na konci dlouhé příjezdové cesty lemované pěstěnými stromy. Před námi se tyčil obrovský třípatrový dům, pokud se tomu tak dá vůbec říkat. Přízemí a první dvě patra byla osázená vysokými vitrážovitými okny, vikýře v posledním poschodí zřejmě ukrývaly půdu. 

Hodnocení: 90%




2 komentáře:

  1. Ja mám toto stiahnuté už strašne dlho a ešte som sa k tomu nedostala. Navyše si už ani nepamätám, čo sa vlastne dialo :D :D

    OdpovědětVymazat