sobota 3. května 2014

Review: Smečka - Andrea Cremer (Smečka #1)

Název: Nightshade (Nightshade #1)
Autor: Andrea Cremer
Nakladatelství: Knižní Klub
Počet stran: 400
Žánr: fantasy

Anotace

Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která jí připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno – včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat? Smečkou započíná třídílná akční a zároveň romantická fantasy série...

Obálka knihy je naprosto dokonalá. Miluju fialovou a tak je tahle knížka pro mě pastvou pro oči. Stejně jako k tomu pasují bílé lilie a obličej dívky se zlatavýma očima. 


Calla vypadá na první pohled jako obyčejná teenagerka. Navštěvuje střední školu ve Vailu, má spoustu přátel a dokonce to vypadá, že o ni má zájem jeden pohledný kluk. Calla je však mnohem víc než jen obyčejná dívka. Je to vlkodlačice a patří do smečky Nightshadeů společně se svými přáteli a bratrem. A Ren, kluk, který o ni má zájem je naopak vůdce mladých Baneů, konkurenční smečky. Již v momentě, kdy se Calla a Ren narodili byl předurčen jejich osud. V den jejich osmnáctých narozenin budou provdání a tím dojde ke spojení smeček Nightshadeů a Baneů v jednu. Všechno tomu nasvědčuje do doby, než jedné ledové noci zachrání Calla život Shayovi.


Záchranou člověka a prozrazením se Calla porušila hned několik zákonů a riskuje tak svůj život. Postupem času se však z Shaye stává mnohem důležitější člověk než si Calla myslela. Je synovcem vlivného Bosque, který toho ví o obou smečkách příliš hodně. Najednou je Calliným úkolem Shaye chránit a trávit s ním čas. Jenže čím víc s ním je, tím více roste její odpor k již dávno domluvenému sňatku s Renem. Ten pochopitelně zuří a nenechá tuhle situaci jen tak být. Calla se díky Shayovi ale dozvídá spoustu tajných a ukrytých informací z historie smeček, života vlkodlaků a také věci, které měly být navždy skryty. Najednou už není nic takové jako by mělo být. Původně přívětiví stvořitelé a vůdci smeček jsou najednou ti, kteří skrývají velká a důležitá tajemství. Také se velmi rychle blíží den sjednocení smeček a Callina sňatku. Jak se Calla rozhodne s informacemi naložit? Rozhodne se nakonec ctít svou povinnost a zapomene na city k Shayovi a vezme si Rena?

Smečku jsem si vybrala hlavně proto, že ujíždím na vlkodlacích a na všem, co se týká vlků. Tahle knížka nebyla jen o vlkodlacích, ukazovala také životy obou smeček, vztahy mezi přáteli a jednotlivými členy smeček a také romantický příběh Cally, Shaye a Rena.

Postavy mi byly většinou sympatické. Není tak nikdo, koho bych přímo nesnášela. Calla je úžasná, oblíbila jsem ji na první pohled, ikdyž mi občas připadala trochu moc nadržená (pardon, ale mě to tak vážně přišlo:D). Chápu, že se člověk v blízkosti dvou sexy kluků špatně ovládá, ale přece jen se mohla trošku krotit. Shaye jsem zpočátku moc nemusela. Přišel spíš jako taková průměrná postava, nic výjímečného navíc měl pořád nějaké připomínky. Ke konci knihy jsem ale musela uznat, že i on má něco do sebe. Naopak hodně se mi zalíbil Ren. Přestože byl často drzý a taky dost holkař, jako bych z něho vycítila, že pod tou frajerskou slupkou má velké city, které chová právě ke Calle. Takže já jsem jednoznačně tým Ren.

Smečka mě hodně zaujala. Příběh je krásný, akční i vtipný a děj ubíhá rychle. Knihu jsem měla přečtenou za pár dní. Pokud teda máte zájem ponořit se do života bojovných vlkodlaků, odhalit skrytá tajemství nebo pochopit komplikovanou, ale krásnou lásku Cally k vlkovi a zároveň člověku, je Smečka právě pro vás.

Ukázka z knihy: Nedokázala jsem promluvit. I mně bylo do pláče, když jsem se odvrátila. Chtěla jsem odejít, Ren mě však popadl do náruče. ,,Miluješ ho?" Díval se mi do očí. ,,Na to se mě neptej," vydechla jsem. Na rtech jsem ještě cítila slova, jimiž jsem Shayovi vyznala lásku, teď však měla příchuť zrady. ,,Tady nejde o lásku, ale o přežití." ,,Ne, Callo. Tady jde jedině o lásku." A najednou mě líbal. Jeho rty mě něžně laskaly, hladil mě po těle, každým dotekem mě prosil, abych u něj už zůstala.  

Hodnocení: 93%

Mrkněte na tohle boží fan video :) 






1 komentář:

  1. To jsem zvědavá, co řekneš na pokračování. Jednička je nejlepší z celé trilogie. Jo Calla je ten správně trhlý tip hrdinek.A s tou její nadržeností, klid, tohle je ještě slabý odvar :-D

    OdpovědětVymazat