úterý 10. června 2014

Review: Milion sluncí - Beth Revis (Vesmír #2)

Název: A Milion Suns
Autor: Beth Revis
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 354
Žánr: dystopie, sci-fi

Anotace

Celé UNIVERSUM je jedna velká lež. Když se to jeho obyvatelé dozvěděli, rozpoutal se chaos.
Jsou to už tři měsíce, co byla Amy odpojena. Kam se podívá, všude stěny, už tři měsíce. Syn se ujal velení lodi a rozhodl se skoncovat s Phydusem a přestat svým lidem lhát. Jenže ani on nezná celou pravdu, a když spolu s Amy začínají zjišťovat, co všechno jim zatím zůstalo utajeno, je jasné, že mají před sebou dlouhou cestu, na níž si každý krok musí tvrdě vybojovat. Jak to bude dál s Lodí mezi hvězdami?


Nezbývá mi nic jiného, než zase pět chválu na obálku téhle knížky. Dokonalé zpracování, barvy, hvězdy. Celá série má krásné obálky a já se díky nim více těším na přečtení. Na ukázku pár originálních obálek.

Může obsahovat spoilery na první díl!

Otec již nevládne lodi a novým vůdcem se stal Syn. Po tom, co přestal užívat Phydus a rozhodl se obyvatelům Universa prozradit pravdu, se věci na lodi trochu změnily. Lidé už nejsou jako chodící loutky, cítí radost i zlobu, rozhodují se podle své vůle. Postupem času začnou propukat malá povstání a revoluce. Lidé se bouří, ale proti čemu vůbec? Někteří nemohou bez drogy Phydusu existovat. Jiní se rozhodli vzepřít své povinnosti, nebo se snaží změnit vládu. Bouřící se obyvatelé však nejsou jediný problém, který musí Syn řešit. Ještě stále je tu Universum a jeho původní úkol dostat se na planetu Centauri. Náhle ale zjišťuje, že ani on sám neví zdaleka všechno. Na lodi je tajemství a lží mnohem víc než čekal. Ani Amy to na lodi nemá jednoduché. Stále je považována za "zrůdičku", která za všechno může. Před ní se ale naskýtá možnost odhalit nejtemnější tajemství lodi a Otce. Jak nakonec skončí mise lodi Universa? Dostanou se na vysněnou planetu nebo zůstanou navždy v rozlehlém vesmíru?

Na druhý díl jsem se hrozně těšila. Jednička mě naprosto nadchla a proto jsem byla strašně zvědavá, jak bude příběh pokračovat. Oproti prvnímu dílu byla tahle kniha o něco méně akčnější, avšak šokující momenty a děsivá odhalení tady opravdu nechybí. V některých momentech mi knížka připomínala trošku detektivku, a to v místech, kde se Amy honí za ukrytými indiciemi. Přestože některé části jsou trochu zdlouhavější, vůbec to ději neubírá, naopak je díky němu kapku napínavější. Musím ale znova pochválit prolínání dějových linií, kdy se ve vyprávění střídá Syn a Amy. Každá kapitola končí něčím napínavým a vás to nutí číst dál a dál. Kniha se mi četla opravdu rychle, děj krásně ubíhá a než se nadějete, stojíte před dalším závěrečným odhalením, které ve vás vyvolá nutkání pustit se i do dalšího dílu. Tedy naprostá spokojenost s druhým dílem. Doufám, že úroveň zůstane stejně dobrá i v dalším, závěrečném dílu. Jen tak dál!


Ukázka z knihy: Vidím lidem v očích strach a hnus, když prolomí lidskou bariéru, kterou vytvořila Marae a ostatní Lodníci. Valí se na mě a přese mě - srazí mě na zem, odstrčí Doktora a seberou Stevyho mrtvé tělo. Skandují - Následujte svého vůdce - ale je to ironické, rozzlobené skandování. Vysmívají se mi. Je to válečný pokřik. K volajícímu davu se přidávají další a další lidé - ti, kteří čekali stranou. Ze Stevyho těla je teď transparent odporu. Jeho neživá schránka se vznáší okolo, zdvižená nad davem, převaluje se po rukou lidí jako vlna.

Hodnocení: 89%





2 komentáře: