neděle 31. srpna 2014

Review: Krásná katastrofa - Jamie McGuire (Beautiful #1)

Název: The Beautiful Disaster (Beautiful #1)
Autor: Jamie McGuire
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 375
Žánr: román

Anotace 

Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.


Obálka mi na první pohled příjde taková depresivní. Ani mi moc nesedí ten hlavní červený nápis ke zbytku knihy. Takže obálka knížky mě moc nezaujala, myslím, že bych si spíš vybrala z těch zahraničních. 

Na jednom z utajených vysokoškolských zápasů mezi studenty, konajících se v podzemí se nesmělá Abby seznámí s jedním zápasníkem Travisem. Ten je vyhlášený svým "holkařstvím", surovostí a frajerstvím. Travis je pro Abby všechno, před čím chtěla utéct právě na Vysokou. Její starý život totiž vůbec není tak nevinný, jak by se mohlo zdát. Travis nenechá žádnou holku chladnou a právě proto je šokovaný, když jeho kouzlu dokáže Abby odolat. Možná i proto se mu tolik líbí, je nedobytná a on o ni musí bojovat. Po čase jejich upřímného přátelství se ale zdá, že i Abby k němu cítí mnohem víc. Její kamarádka America, stejně jako Travisův přítel Shepley však zjistí, že jakmile se ti dva dají dohromady, je to učiněná katastrofa. Nedokáží být spolu, stejně jako nedokáží být bez sebe. Jejich vztah zažívá nejrůznější zvraty, zápletky i překvapení. Dokážou nakonec dva naprosto rozdílní lidé být spolu bez překážek a hádek?


Na Krásnou katastrofu jsem se vyloženě těšila. Četla jsem spoustu pozitivních recenzí, tak jsem měla opravdu velká očekávání. Tak tedy..knížka má očekávání splnila, i když jen částečně. Zpočátku jsem byla vážně nadšená. Krásný příběh o dvou lidech, kteří jsou jako oheň a voda a přesto jsou na sobě závislí. Romantika, akce, napětí. Zhruba v polovině mě nadšení trošku opustilo. Přece jenom neustálé hádky těch o dvou vlastně...o ničem. A Travis mi z nejprve frajerského kluka přišel najednou spíše v..šílence? Chvíli jsem si říkala, že se děj zvrtne asi úplně jiným směrem a z Travise bude šílený psychopat. A navíc mě neskutečně! vytáčel svým oslovením "holubičko". Jako co to je?! Popravdě já bych zabíjela kdyby mi někdo řekl tím jeho "Holu". No každopádně nakonec se to trochu zlepšilo a já mu dala ještě jednu šanci. Bohužel už to ale nebylo tak dobré jako na začátku a křivka mého nadšení hluboce klesala dolů. Z postav jsem si nejvíc oblíbila Americu, Abbyinu nejlepší kámošku. Bylo vidět, že je schopná za ni položit i život. 

Když se na to podívám zpětně, nakonec to nebylo úplně špatné čtení. Z literárního hlediska se knížka četla příjemně, děj ubíhal a já se ocitla na konci za chvilku. I když se příběh může zdát jako klišé, není to úplně tak. Celou dobu sledujete ten šíleně pomotaný a silný vztah Travise a Abby a přejete si, ať už jsou konečně spolu. I když od začátku nejspíš víte, že to tak stejně bude. Jestli chcete prožít srdceryvný příběh plný štěstí i zvratů, sáhněte po Krásné katastrofě. 

Ukázka z knihy: ..Stoprocentě na tebe civí," zašeptala America a zaklonila se, aby viděla druhý konec třídy. ,,Přestaň tam koukat, truhlíku, uvidí tě." America se usmála a zamávala. ,,Už mě viděl. Pořád civí." Okamžik jsem váhala a pak jsem konečně sebrala dost odvahy, abych se podívala směrem k němu. 

Hodnocení: 70%




2 komentáře:

  1. Z tohoto nakladatelství jsem nikdy žádnou knihu nečetla, ani žádnou nevlastním. Nevím, proč jsem si k němu vybudovala takový negativní "vztah". Mně osobně se asi nejvíc líbí česká obálka, ty zahraniční už tolik ne.

    OdpovědětVymazat