Review: Návrat z temnoty - Liz Cooley

Autor: Liz Cooley
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 304
Žánr: psychologický román

Bylo jí třináct, když se ztratila.
Zmizela své rodině, přátelům, světu. Když se zčistajasna objevila, zjistila, že jí chybí velký kus sebe samé.
Šestnáctiletá Angie Chapmanová se po třech letech od svého záhadného zmizení vrací domů. Z toho období si nic nepamatuje, jako by jí někdo vymazal všechny vzpomínky. Musí si poskládat příběh o všech hrůzách, které prožila, aby získala nazpět svůj život.

Angie je třináctiletá dívka, která se na jednom skautském táboře ztratí v lese. Pátrání po zmizelé dívce je neúspěšné a mnozí Angie považují dávno za mrtvou. Jaký šok ale všem připraví, když se o tři roky později Angie zničehonic objeví před svým domem. Je zcela zdravá, dokonce se zdá, že silnější než dřív. Avšak vůbec nic si nepamatuje. Její poslední vzpomínkou je to, jak byla s kamarádkami na táboře. Kam se poděly tři roky jejího života? Proč si nic nepamatuje? A dokáže vůbec sama uvěřit, že už jí není třináct, nýbrž šestnáct? Postupně se však odhalují skrytá tajemství nejen její mysli, ale i jejího života během posledních tří let. Ona sama tomu odmítá věřit. Najde zpět své ztracené já a dokáže se vrátit zase do normálního života?
Knížka mě na první pohled upoutala anotací a také označením psychologický příběh. Musím přiznat, že už po přečtení prvních několika stránek jsem se od knihy nedokázala odtrhnout. Originální téma, nervy drásající napětí a šokující momenty překvapení zaručí, že tento příběh zhltnete jedním dechem.
Jak jsem už psala, hlavní hrdinkou je Angela Champanová, která tři roky prožije neznámo kde a sama si na nic nevzpomíná. Tahle dívka mě neskutečně ohromila tím, jak moc je silná a zároveň soucitná. Nedokážu si ani na vteřinu představit, co bych na jejím místě dělala já. Rozhodně bych tak odolná a silná nejspíš nebyla. Má můj největší respekt. Z dalších postav bych ještě zmínila Angiinu maminku, která stála při své dceři když to potřebovala.

Tuhle knížku bych doporučila nejen těm, kteří se zajímají o lidské nitro nebo psychiku.. Je totiž strašně zajímavé, jak se Angie postupně mění, především pak její mysl. Určitě stojí za zmínku i kapku zvláštní styl psaní, občas se objevují pasáže v plurálu. Na druhou stranu si myslím, že by bylo zajímavější sledovat příběh přímo z pohledu hlavní hrdinky, což zde není. Jinak ale nemám knížce co vytknout. Je velmi čtivá, já sama ji zhltla během dvou dnů. Sice kapku drsná, ale dech beroucí. Příběh je surový, bez varování vás vhodí do mysli jedné zraněné dívky a vy se společně s ní probíráte tím srabem a hledáte pravdu. Brilantní. Pokud vás to hned na začátku chytne, věřte mi, že vás to až do konce nepustí.

Ukázka z knihy: Levou ruku jí tížilo nečekané závaží - obyčejná igelitová nákupní taška. Kam se poděla její tábornická výbava? Když tašku zvedla a nahlédla do ní, dolehla na ni zvláštnost celé situace. Překvapeně ji upustila a prohlížela si levačku. Cosi jí tu nehrálo. Tohle nebyla její ruka. Ani její prsty. Tyhle prsty byly delší, útlejší, než by měly být. A prostředníček jí zdobil podivný stříbrný prstýnek. Jako náramky ji zápěstí obkružovaly tmavé jizvy. Prohlížela si neznámé prasklinky a mozoly v dlani. Zkusmo ji zaťala. Pocit to byl...zvláštně cizí.

Hodnocení: 80%