Review: Espressologie - Kristina Springer

Název: The Espressologist
Autor: Kristina Springer
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 192
Žánr: román, YA

Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. Tak si vyzkouší dát dohromady zamlklé černé presso s jiskřivou mocha. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne.

Něco málo k ději..
Mladá baristka Jane pracuje v jedné útulné kavárně a začne si všímat, že podobné typy lidí si dávají vždycky stejné druhy káv.
Začne si proto do svého zápisníku psát, jací typičtí zákazníci si dávají určité typy nápojů. Dokonce přijde s nápadem, že může takto pomocí oblíbených pití lidi seznamovat a dávat je dohromady. Jane začíná mít s touto "espressologickou" metodou úspěch a do kavárny se hrne čím dál víc lidí, aby i jim Jane našla spřízněnou duši prostřednictvím kávy. A tak se rodí jeden pár za druhým a Jane zatouží najít i sobě nějakou tu lásku. Podaří se jí to?

Postavy
Sedmnáctiletá Jane se stala už od prvních stránek mojí oblíbenkyní. Na svůj věk poměrně vyspělá, miluje kávu a navíc sympatická. Rozhodně jsem jí držela palce celou dobu. Vlastně většina postav v knížce byla tak hezky miloučká a přátelská, až na pár vyjímek teda. Je pravda, že se v knize nijak
zvlášť nepopisují pocity postav nebo nějaké jejich myšlenky, takže jsem nemohla nijak víc prozkoumat jejich nitro. Na druhou stranu nejde o žádný složitý příběh, takže hromada sympatických postav mi sedla akorát.

Závěr
Rovnou přiznám, že Espressologie mě prostě nadchla. Mě jako milovníka kávy a kaváren tenhle námět prostě dostal. Celou dobu jsem měla nutkání zaběhnout si do nejbližší kavárny na jedno vanilkové latte. Příběh je jednoduchý, nekomplikovaný a miloučký. Taková příjemná oddychovka pro deštivé odpoledne, skvělá na odlehčení. Je navíc poměrně kratičká, takže máte přečteno za pár hodin. Některým se možná nebude líbit předvídatelnost příběhu nebo to, že se jedná o takové naivní romantické klišé. Pro mě ale báječná knížka, u které jsem mohla jednoduše vypnout a přemýšlet, jakou kávu si ke čtení dám tentokrát. Dostala mě natolik, že jsem si ji musela přečíst dvakrát. Takže jedním slovem, úchvatné.

Moje pocity a dojmy po dočtení

Hodnocení: 99%